Ridpasset igår!

Igår red jag Magi, vi red på ängen hela lektionen. Vi värmde upp hästarna med mycket tempoväxlingar i både traven och skritten. Jag tyckte att det kändes bra, han lyssnade ganska bra och kändes framåt. Vi ställde även hästarna mycket, han var lite stelare i ena sidan men det blev bättre efter en stund.
 
När vi började jobba lite galopp blev han dock lite segare, så galoppen var helt klart inte det bästa med ridpasset. Jag red inte tillräckligt bestämt och han var inte så uppmärkssam, så det var ingen bra kombination! I slutet gjorde vi skänkelvikningar på långsidorna och det gick jättebra, han flyttade sig fint för skänkeln och blev, till skillnad mot i galoppen väldigt uppmärkssam.
 
Jag tyckte att det var ett bra ridpass, allt kanske inte gick helt perfekt, men enligt mig kändes det mesta bra och sen var det jättekul också;)
Två veckor gammal bild!
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback