Markarbete 8/5

Häst: Magi
På schemat: Markarbete
 
Vi började med att som vanligt skritta hästarna på lång tygel några varv. Sedan tog vi tyglarna och började jobba i trav ganska direkt. I traven jobbade vi mest med att hästarna skulle lyssna på oss och gå fram ordentligt. Vi jobbade även lite med att ställa hästarna både inåt och utåt. Magi kändes ganska seg ibörjan, men efter ett tag lyssnade han bättre på mig och gick fram lite bättre. Vi travade även över lite bommar och det gick bra! Efter ett tag la Lina fram två galoppbommar på ena långsidan. Vi skulle som sagt jobba i galopp över bommarna och räkna galoppsprången mellan bommarna. Jag tyckte att det gick jättebra, jag var väldigt bestämd med att han skulle ha en bra galopp och lyssna på mig. Lina sa att han skulle ta mellan 8 och 10 språng mellan bommarna och han tog 8 språng, så det gick bra.
 
Sedan gjorde vi en övning där vi skulle trava över 6 bommar, som låg uppdelade 3 och 3. Efter att vi hade travat över de 3 första bommarna skulle vi skritta några steg, men fortfarande stå kvar i lätt sits både när vi saktade av och satte igång igen. Det gick inte så bra ibörjan haha, då gjorde han mest det som hästen framför gjorde och lyssnade inte på mig, men i slutet lyssnade han jättebra. Sedan avslutade vi med att skritta ut en liten sväng!
 
Nästa gång är det hoppning, Lina sa att vi skulle hoppa lite olika linjer och kanske en bana. Vi ska vara ute på ridbanan om det blir bra väder, så jag hoppas på det:D
 
Två bilder från igår!
 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback